Poštovani potrošači, u skladu sa Zakonom o Zaštiti potrošača imate pravo da kod prodaje na daljinu vršite kupovinu da biste zadovoljili svoje potrebe, imate pravo na bezbednost, pravo na pravnu sigurnost I zaštitu, pravo na obaveštenost – raspolaganje tačnim podacima koji su neophodni za razuman izbor ponuđene robe, pravo na informisanost u okviru obaveze i mogućnosti prodavca da mu pruži informaciju o vrsti robe koju prodaje, osnovnim osobinama robe, pravo na izbor pri kupovini, pravo na reklamaciju, na način regulisan ovim pravilnikom i zakonskim propisima.
Potrošač ima pravo na reklamaciju na način regulisan odredbama ovog Pravilnika u skladu sa zakonskim propisima.
Obaveza potrošača jeste da prilikom izjavljivanja reklamacije priloži račun, kopiju računa, ugovor o prodaji na daljinu ili bilo koji drugi dokaz o kupovini.
Potrošač nema pravo na reklamciju ako se utvrdi da su nedostaci nastali njegovom krivicom ili ako nema dokaz (račun, garanciju, izjavu o saobraznosti, upisan serijski broj na garanciji ako postoji mesto za to) da je proizvod kupljen na sajtu “D.A.B.S. Alata” doo.
Potrošač ima pravo da od trgovca dobije tačne, potpune i jasne informacije o osnovnim obeležjima robe, poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona, prodajnoj ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izjavljivanja reklamacije trgovcu, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava potrošaća po osnovu
nesaobraznosti robe, kao i sva druga obaveštenja u skladu sa članom 13 Zakona o zaštiti potrošača i propisima koji uredjuju trgovinu.
Obaveza trgovca je da potrošaču za kupljenu robu izda račun sa svim propisanim elementima.
Da bi se ostvarilo pravo na garanciju neophodno je pri predaji artikala na servis, uz neispravan artikal priložiti i dokumentaciju koja dolazi uz proizvod, original garantni list I original ili kopiju fiskalnog računa kojim se potvrđuje kupovina. Uz to je poželjno navesti detaljan opis kvara kako bi se olakšala provera neispravnosti od strane servisera ili ovlašćenih servisera proizvođača. Opis kvara, serijski broj, naziv artikla, proizvođač artikla, oznaka modela itd. unose se u za to predviđen obrazac o prijemu na servis.
Proizvodi koji se šalju na servis poštom ili paketnom distribucijom moraju biti propisno zapakovani u kartonsku ambalažu. Svi proizvodi koji su na ovaj način nama dostavljeni, a koji nisu propisno zapakovani ili oni kod kojih je došlo do vidljivih mehaničkih oštećenja kako ambalaže tako i samog proizvoda u toku transporta neće biti preuzeti od strane naših zaposlenih već će biti vraćene pošiljaocu o njegovom trošku uz momentalnu najavu onoga sto se dogodilo.
Garancija ne pokriva nedostatke, oštećenja i kvarove nastale nepravilnim i nestručnim rukovanjem proizvodom. U nepravilno rukovanje su uključeni i propusti poput spajanja uređaja na izvore energije koji nisu propisani uputstvom za rukovanje kao i korišćenje uređaja u nepredviđenim uslovima i prostorima.
Pravo na garanciju kupac gubi i u slučaju neovlašćenog popravljanja uređaja kao i popravljanjem od strane trećeg lica koje nije ovlašćeno od strane proizvođača. Dabs alati ne vrše instalaciju i montažu robe na adresi kupca i samim tim ne snosi nikakvu odgovornost za nesaobraznost robe koja je nastala zbog nepravilne instalacije ili montaže.
Kupac pri izjavljivanju reklamacije na mail info@dabsalati.rs treba da ostavi podatke potrebne da ga prodavac kontaktira, nakon odluke o rešenju reklamacije.
U slučaju da ovlašćeni servis utvrdi da je proizvod koji je poslat na reklamaciju ispravan, biće naplaćena usluga pregleda proizvoda po važećem cenovniku servisa.
8 dana je rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju, 30 dana je rok za rešavanje reklamacije.
Da bi se pokrenuo bilo koji postupak povraćaja novca, ili zamene, kupac treba da dostavi kupljeni proizvod na adresu sa koje je proizvod poslat. Ukoliko je proizvod preuzet u radnji, u istu radnju treba i da se vrati. Ukoliko je proizvod poslat brzom poštom kupcu, kupac treba da pošalje brzom poštom proizvod o svom trošku na adresu sa koje je proizvod dobio.
Garancija predstavlja izjavu proizvođača kojom se potrošaču garantuju veća prava nego što je to propisano Zakonom. Dokumentacija za ostvarivanje prava po osnovu garancije se obično nalazi u originalnom pakovanju proizvoda. Ukoliko davalac garancije predviđa da se za ostvarivanje prava mora registrovati ili ulogovati na određeni sajt, potrošač je dužan da postupi po uputstvima davaoca garancije, kako bi ostvario pravo na istu.
Za uređaje za koje proizvođač ne nudi posebne pogodnosti (npr. ispravno funkcionisanje stvari u periodu dužem od 2 godine) “D.A.B.S. Alati” d.o.o. nisu u obavezi da izdaju garantni list.
Garancija predstavlja voljni korak izdavaoca (proizvođača ili trgovca) kojim on nudi posebne pogodnosti za potrošača, ali isključivo veće od zakonom predviđenih. “D.A.B.S. Alati” d.o.o. će rado izaći u susret potrošačima i pomoći im oko informacija o servisima posle isteka zakonskog perioda saobraznosti.